Допомога малому та середньому бізнесу (консультація)
Які зміни роботи бізнесу запроваджуються з 11 травня та дотримання яких вимог має бути забезпечено? |
|
Чим регулюється? |
Зміни до постанови Кабінету Міністрів України від 11 березня 2020 р. № 211 “Про запобігання поширенню на території України гострої респіраторної хвороби COVID-19, спричиненої коронавірусом SARS-CoV-2” прийняті 04.05.2020 року та набудуть чинності з 11.05.2020
Інфографіка КМУ із аналізом прийнятих послаблень карантину і заборон, які залишились
|
І. Торгівельне (виключно в магазинах, у тому числі в магазинах, що розташовані в торгово-розважальних центрах) і побутове обслуговування населення
Зі сторони бізнесу повинно бути забезпечено:
- забезпечення персоналу (зокрема захист обличчя, очей, рук);
- відвідувачів засобами індивідуального захисту (респіраторами або захисними масками, у тому числі виготовленими самостійно);
- перебування в приміщенні не більше одного відвідувача на 10 кв. метрів торговельної площі;
- дотримання інших санітарних та протиепідемічних заходів*.
Отже дозволена торгівельна діяльність без обмежень щодо товарів. До побутового обслуговування населення відноситься діяльність перукарень, салонів краси, сервіс побутової техніки та інші види діяльності, які відносяться до побутового обслуговування згідно Галузевого класифікатору "Класифікація послуг і продукції у сфері побутового обслуговування" (ГК 201-01-2001).
Зі сторони ОМС повинно бути забезпечено:
- роз’яснення для бізнесу, що відповідно до прийнятих змін, у торгово-розважальних центрах дозволено лише торгівлю, розважальна діяльність досі під забороною.
- роз’яснення для бізнесу, які види діяльності відносяться до побутового обслуговування, а отже з 11 травня будуть виведені з-під дії карантинних обмежень.
ІІ. Діяльності з надання послуг громадського харчування за умови дотримання відповідних санітарних та протиепідемічних заходів*
А) на літніх майданчиках під відкритим небом
Зі сторони бізнесу повинно бути забезпечено:
- забезпечення дотримання відстані не менше 1.5 метра між столами;
- одно- або двомісного розміщення клієнтів за одним столом (діти до 14 років не рахуються);
- забезпечення персоналу засобами індивідуального захисту (зокрема захист обличчя, очей, рук);
- відвідувачі повинні бути в респіраторах або захисних масках, крім часу безпосереднього приймання їжі.
Зі сторони ОМС повинно бути забезпечено:
- інформування про вимоги до діяльності бізнесу для провадження діяльності з надання послуг громадського харчування.
Б) із застосуванням адресної доставки замовлень та замовлень на винос
Зі сторони бізнесу повинно бути забезпечено:
- реєстрації суб’єкта господарювання як оператора ринку харчових продуктів;
- забезпечення персоналу засобами індивідуального захисту (зокрема захист обличчя та очей, рук)
- перебування відвідувачів, крім часу приймання їжі, у засобах індивідуального захисту (респіратори або захисні маски, у тому числі виготовлені самостійно).
Нагадаємо, що Державний реєстр потужностей операторів ринку харчових продуктів був запроваджений 4 квітня 2016 року. Відтоді відповідно до статті 25 Закону України «Про основні принципи та вимоги до безпечності та якості харчових продуктів» оператори ринку, які провадять діяльність, що не вимагає отримання експлуатаційного дозволу, зобов’язані зареєструвати потужності, які використовуються на будь-якій стадії виробництва та/або обігу харчових продуктів.
Для державної реєстрації потужності достатньо подати заяву територіальному органу Держпродспоживслужби. Реєстрація здійснюється безоплатно впродовж 15 робочих днів після отримання заяви.
Неподання суб’єктом господарювання заяви про державну реєстрацію потужностей, тягне за собою накладення штрафу:
на юридичних осіб - у розмірі від двадцяти трьох до тридцяти мінімальних заробітних плат,
на фізичних осіб - підприємців - у розмірі від восьми до п’ятнадцяти мінімальних заробітних плат.
Зі сторони ОМС повинно бути забезпечено:
- роз’яснення для бізнесу порядку реєстрації оператором ринку харчових продуктів.
ІІІ. Планові заходи з госпіталізації та планові операції для надання стоматологічної допомоги.
Пацієнти, яким надається медична допомога у зв’язку з проведенням планових заходів з госпіталізації або плановою операцією, підлягають обов’язковому тестуванню на наявність короновірусу SARS-CoV-2 методом полімеразної ланцюгової реакції.
Дана довідка підготована Програмою «U-LEAD with Europe» у співпраці із Спілкою Українських Підприємців в рамках проекту «ОТГ та бізнес: шляхи до тіснішої взаємодії».
_______________________________
* Проект тимчасових рекомендацій МОЗ щодо організації протиепідемічних заходів деякими видами бізнесу опубліковано для громадського обговорення та найближчим часом очікується затвердження їх Головним державним санітарним лікарем.
фДопомога малому та середньому бізнесу в подоланні негативних наслідків COVID-19: найважливіші кроки на національному та місцевому рівнях |
|
|
Чим регулюється? |
Закон України «Про внесення змін до деяких законодавчих актів України, спрямованих на запобігання виникненню і поширенню коронавірусної хвороби (COVID-19)» від 17 березня 2020 року №530-IX |
|
Закон України «Про внесення змін до Податкового кодексу України та інших законів України щодо підтримки платників податків на період здійснення заходів, спрямованих на запобігання виникненню і поширенню коронавірусної хвороби (COVID-19)» від 17 березня 2020 року № 533-IX |
|
|
Закон України «Про внесення змін до деяких законодавчих актів України, спрямованих на забезпечення додаткових соціальних та економічних гарантій у зв’язку з поширенням коронавірусної хвороби (COVID-19)» від 30 березня 2020 року № 540-IX |
|
|
Закон України «Про внесення змін до Закону України "Про Державний бюджет України на 2020 рік» від 13 квітня 2020 року № 553-IX |
|
На національному рівні було прийнято наступні заходи для підтримки малого та середнього бізнесу:
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
- можливість звільнення від плати за користування майном, якщо воно не могло використовуватися через карантин; |
|
|
|
|
|
|
|
|
|
На місцевому рівні органи місцевого самоврядування (ОМС) можуть здійснювати наступні заходи:
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
Важливо пам’ятати, що
- Встановлювати індивідуальні пільгові ставки місцевих податків та зборів для окремих юридичних осіб та фізичних осіб – підприємців і фізичних осіб або звільняти їх від сплати таких податків та зборів місцевим радам заборонено (пп. 12.3.7 п. 12.3 ст. 12 ПКУ).
- Місцеві бюджети в будь-якому випадку недоотримають кошти, адже податок на нерухомість та плата за землю, сплата яких була тимчасово призупинена на національному рівні, спрямовуються саме до місцевих бюджетів, тому рішення про зменшення єдиного податку та зменшення орендної плати комунального майна мають прийматися після аналізу даних щодо питомої ваги цих доходів в бюджеті громади, враховувати їх наслідки в довгостроковій перспективі та забезпечувати баланс між підтримкою бізнесу та добробутом громади.